11 نوع از کلمات کلیدی که هر سئو باید به آنها مسلط باشد
انتشار: بهمن 26، 1401
بروزرسانی: 25 آذر 1404

11 نوع از کلمات کلیدی که هر سئو باید به آنها مسلط باشد


تحقیق کلمات کلیدی بخش اساسی سئو است. اگر کلمات کلیدی بسیار رقابتی را هدف قرار دهید، ممکن است هرگز به صفحه اول نرسید. و اگر فقط کلمات کلیدی کم حجم و طولانی را هدف قرار دهید، ممکن است هرگز ترافیک قابل توجهی برای وب سایت خود کسب نکنید.

درست کردن این تعادل و درک اینکه کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، کلیدی برای مشاهده محتوا و مشاهده رشد ترافیک ارگانیک است. متأسفانه، حتی سئوکاران باتجربه اغلب کل دسته های کلمات کلیدی بالقوه را نادیده می گیرند. در این دام نیفتید

این مقاله شناخته شده ترین انواع کلمات کلیدی و اینکه چرا باید آنها را در فرآیند تحقیق کلمه کلیدی خود بگنجانید را پوشش می دهد. اگر آماده باز کردن پتانسیل واقعی وب سایت خود هستید، مطمئن شوید که تمام یازده نوع را در استراتژی محتوای خود قرار دهید.

کلمات کلیدی چه نقشی در سئو دارند؟

کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که کاربران برای یافتن اطلاعات، وب سایت ها یا محصولات مورد نظر خود در موتورهای جستجو وارد می کنند. موتورهای جستجو از این کلمات کلیدی برای شناسایی وب سایت هایی که محتوای مرتبط را ارائه می دهند استفاده می کنند و آنها را بر اساس کیفیت، محبوبیت و تجربه کاربری رتبه بندی می کنند.

به عبارت دیگر، برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص و به دست آوردن ترافیک وب سایت مورد نظر، باید:

  • هدف جستجو در پشت کلمه کلیدی را درک کنید
  • محتوایی ایجاد کنید که کاربر را راضی کند و سفر جستجو را به پایان برساند
  • کلمه کلیدی را به صورت استراتژیک در آن محتوا قرار دهید

همانطور که می بینید، کلمات کلیدی نقش اساسی در استراتژی محتوا و سئو دارند. اما انواع مختلفی از کلمات کلیدی وجود دارد و همه آنها ویژگی های منحصر به فردی دارند. حتی اگر تمام یازده مورد از این نوع کلمات کلیدی را در محتوای خود پیاده سازی نکنید، مهم است که مزایا، ملاحظات و موارد استفاده برای هر کدام را بشناسید.

11 نوع از کلمات کلیدی برای تسلط بر

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موفق، باید بر تحقیق، استفاده و بهینه سازی کلمات کلیدی تسلط داشته باشید. در اینجا یازده دسته کلیدواژه وجود دارد که باید در فرآیند خود بگنجانید:

1. کلمات کلیدی اطلاعاتی

منبع: اهرفس

کلیدواژه های اطلاعاتی پرسش هایی هستند که به دنبال دانش یا درک بیشتر هستند. جستجوگر احتمالاً سعی می کند به یک سؤال پاسخ دهد، یک مسئله را حل کند یا منابع را پیدا کند. در واقع، آنها ممکن است حتی مشکل خود را به طور کامل درک نکرده باشند. به این ترتیب، کلمات کلیدی اطلاعاتی اغلب جستجوهای گسترده و سطح بالایی هستند که ممکن است حاوی کلماتی مانند «چه»، «کجا»، «چگونه» یا «چرا» باشند.

برای بازاریابان، این نوع جستجو نشان می دهد که یک مشتری احتمالی در مرحله آگاهی از سفر خریدار است. بنابراین محتوای مناسب برای این پرس و جو به جای تمرکز بر فروش، آموزشی است.

با این حال، برای گرفتن مقداری ارزش، این قطعات محتوا را می توان حول یک آهنربای سربی ساخت. در این صورت کاربر ملزم است اطلاعات تماس خود را در ازای دریافت راهنمای مفید به اشتراک بگذارد.

2. کلمات کلیدی تجاری

منبع: اهرفس

کلمات کلیدی تجاری علاقه جستجوگر را به یک شرکت، محصول یا خدمات خاص برجسته می کنند. کاربر ممکن است بخواهد رقبا را مقایسه کند، نظرات را بخواند یا مجموعه ای از ویژگی ها را ارزیابی کند.

این نوع کلمات کلیدی در بین خریدارانی که از موتورهای جستجو برای تصمیم گیری خرید استفاده می کنند، محبوب هستند. پرس و جوها ممکن است حاوی کلماتی مانند «مقایسه»، «در مقابل»، «قیمت» یا «بررسی» باشند.

کلمات کلیدی تجاری با خریداران در مراحل علاقه و تمایل سفر مشتری مشترک هستند. این باعث می شود که آنها به اهداف عالی برای محتوای متمرکز بر محصول و بررسی دقیق تجربیات شخصی شما تبدیل شوند.

3. کلمات کلیدی معاملاتی

منبع: اهرفس

کلمات کلیدی تراکنش از جستجوگران در مرحله اقدام سفر مشتری می آیند. این پرس و جوها قصد کاربر برای خرید را نشان می دهد و به این منظور است که کاربر را به وب سایتی هدایت می کند که در آن می تواند خرید را تکمیل کند.

کلمات کلیدی تراکنش معمولاً شامل «خرید»، «سفارش»، «فروشگاه» یا «فروش» در پرس و جو هستند. و از آنجا که آنها نشان می دهند که کاربر آماده است پول خرج کند، این نوع کلمات کلیدی به شدت با تبلیغات جستجوی پولی و تلاش های بک لینک.

اگر تصمیم دارید کلمات کلیدی تراکنشی را هدف قرار دهید، صفحه فرود باید برای تبدیل بهینه شود. هدف شما کاهش تعداد مراحل بین جستجو و خرید کامل است. هر گونه اصطکاک غیر ضروری در این فرآیند این خطر را ایجاد می کند که کاربر با قصد بالا خرید خود را رها کند و شما یک فروش را از دست بدهید.

4. کلمات کلیدی ناوبری

منبع: اهرفس

کلمات کلیدی ناوبری عبارت هایی هستند که قصد بازدید از یک مکان یا وب سایت خاص را نشان می دهند. آنها معمولاً مارک هستند، به این معنی که کاربر در حال جستجو برای یک شرکت با نام است.

این امکان وجود دارد که کلمات کلیدی ناوبری نیز برای تراکنش استفاده شوند، اما تمرکز این جستجوها بیشتر بر یافتن صفحه فرود است. از آنها می توان برای یافتن اطلاعات تماس، ساعات کاری و مسیرها نیز استفاده کرد.

شرکت هایی که حجم قابل توجهی از پرس و جوهای ناوبری را مشاهده می کنند باید بر روی خود تمرکز کنند تلاش های سئو در نمایان شدن صفحه فرود مناسب برای آن کلمات کلیدی. این امر مستلزم تگ های عنوان پذیرایی، توضیحات متا و محتوای روی صفحه است تا با هدف جستجو مطابقت داشته باشد و نرخ کلیک بالاتری را تضمین کند.

5. کلمات کلیدی دم کوتاه

منبع: اهرفس

کلمات کلیدی دم کوتاه معمولاً به عنوان جستجوهای یک تا سه کلمه ای تعریف می شوند که گسترده هستند و زمینه زیادی را ارائه نمی دهند. آنها اغلب برای جستجوهای اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرند، اما به دلیل عدم مشخص بودن آنها، تمایل به ایجاد طیف گسترده ای از نتایج دارند.

کلمات کلیدی دم کوتاه اغلب دارای بالاترین حجم جستجو هستند. و در نتیجه رقابتی ترین عبارات در موتورهای جستجو هستند. دشواری رتبه بندی این کلمات به دلیل عدم وضوح و جذابیت گسترده آنها است. بنابراین، در حالی که ممکن است جستجوهای زیادی ایجاد کنند، ممکن است بهترین عبارت برای هدف قرار دادن به عنوان بخشی از استراتژی سئو نباشند.

6. کلمات کلیدی دم بلند

منبع: اهرفس

کلمات کلیدی دم بلند نسبت به دم کوتاه خاص تر هستند و به طور کلی شامل چهار کلمه یا بیشتر هستند. این عبارات زمینه بسیار بیشتری را در مورد هدف کاربر ارائه می دهند و اغلب نشان دهنده یک جستجوی عمیق هستند.

از آنجایی که کلمات کلیدی دم بلند بسیار خاص تر هستند، حجم کمتر و رقابت کمتری دارند. این باعث می شود آنها به اهداف عالی برای بازاریابی محتوا تبدیل شوند. هر قسمت از محتوا می تواند یک یا چند مورد از این پرسش ها را در یک زمان هدف قرار دهد. اگرچه هر کلمه کلیدی دم بلند منفرد ممکن است بازدیدکنندگان زیادی از وب سایت ایجاد نکند، اثر تجمعی بسیاری از دم های بلند می تواند افزایش یابد و به حجم قابل توجهی از ترافیک تبدیل شود.

7. کلمات کلیدی کوتاه مدت

منبع: Google Trends

کلیدواژه های کوتاه مدت پرسش هایی هستند که به رویدادهای جاری، اخبار و موضوعات فصلی مربوط می شوند. این عبارات معمولاً حجم جستجوی بالایی دارند اما فقط برای مدت زمان محدودی.

به عنوان مثال، هنگامی که یک سلبریتی از دنیا می رود، بسیاری از پرسش های مربوط به زندگی، شغل، و مرگ او اغلب افزایش حجم جستجو را نشان می دهد. سئوکاران، وبلاگ نویسان و سازندگان محتوا می توانند از این فرصت استفاده کنند و به این سوالات پاسخ دهند و داستان افراد مشهور را بیان کنند.

اما مهم است که به یاد داشته باشید، همانطور که از نام آن پیداست، کلمات کلیدی کوتاه مدت به سرعت می آیند و می روند - اغلب در عرض چند روز یا چند هفته. برای اکثر مدل های کسب و کار، این نوع کلمات کلیدی به بهترین وجه قابل تشخیص و اجتناب هستند.

8. کلمات کلیدی همیشه سبز

منبع: Google Trends

برخلاف کلمات کلیدی کوتاه مدت، کلمات کلیدی همیشه سبز عباراتی هستند که در طول زمان حجم جستجوی ثابتی دارند. این پرسش ها را می توان برای ایجاد محتوایی با ماندگاری طولانی تر استفاده کرد، به این معنی که یک قطعه موفق می تواند برای ماه ها یا حتی سال ها پس از انتشار بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد کند.

کلمات کلیدی همیشه سبز باید پایه و اساس هر استراتژی محتوایی باشند زیرا ترافیک پایداری را ارائه می دهند. به علاوه، مقالات به به روز رسانی یا نگهداری مکرر نیاز ندارند.

در حالی که بسیاری از کلمات کلیدی دم کوتاه همیشه سبز هستند، رتبه بندی این موضوعات تقریبا غیرممکن است. در عوض، دم های بلند همیشه سبز کمتر رقابتی می تواند مسیری را برای کسب بازدیدکنندگان بیشتر وب سایت و توسعه قدرت موضوعی فراهم کند.

9. کلمات کلیدی LSI

LSI یا نمایه سازی معنایی پنهان، یک تکنیک پردازش زبان طبیعی است که برای کمک به الگوریتم ها برای غلبه بر چالش های مترادف ها و کلمات چند معنایی طراحی شده است. به عنوان مثال، هنگامی که کاربر «گربه» را جستجو می کند، احتمالاً به نتایج جستجو برای «گربه» نیز علاقه مند است. اما وقتی آنها برای "سیب" جستجو می کنند، می توانند به شرکت فناوری یا میوه اشاره کنند.

منبع: توییتر

اگرچه گوگل تایید کرده است که از فناوری LSI در نتایج جستجو استفاده نمی شود، جامعه SEO همچنان از عبارت "کلید واژه های LSI" برای اشاره به عبارات معنایی مشابه استفاده می کند. به عبارت دیگر، کلمات کلیدی LSI اکنون به معنای پرس و جوهای مرتبطی هستند که می توانند همراه با یک کلمه کلیدی اولیه استفاده شوند. محتوای جامع تری ایجاد کنید.

بنابراین اگر یک وبلاگ حیوان خانگی مقاله ای با هدف قرار دادن کلمه کلیدی "گربه" بنویسد، برخی از کلمات کلیدی LSI ممکن است "گربه"، "گربه"، "تابی" و "گربه" باشد.

10. کلمات کلیدی هدف گذاری جغرافیایی

کلیدواژه های هدف گذاری جغرافیایی یا محلی سازی شده عباراتی هستند که شامل نام شهر، ایالت، منطقه یا سایر سرنخ های جغرافیایی هستند. این پرسش ها برای ارتباط جستجوگران با نتایج مرتبط محلی، مانند فروشگاه یا ارائه دهنده خدمات در منطقه مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مثال، اگر کاربری برای «دندان پزشکان در لس آنجلس» جستجو کند، موتور جستجو تنها نتایجی را نشان می دهد که دندان پزشکان در نزدیکی آن شهر خاص را نشان می دهند.

برای رتبه بندی برای این نوع کلمه کلیدی، ایجاد یک نمایه کسب و کار گوگل و گنجاندن کلمات کلیدی هدف گذاری جغرافیایی در توضیحات دقیق خود و همچنین در وب سایت می تواند مفید باشد. و از آنجایی که نتایج جستجوی محلی میدان رقابت را محدود می کند، این نوع کلمات کلیدی محل شروع ایده آل برای بسیاری از مشاغل کوچک هستند.

11. کلمات کلیدی منفی

کلمات کلیدی منفی کلمات یا عباراتی هستند که به موتور جستجو می گویند که برخی از پرس و جوها را در نظر نگیرد. در کمپین های جستجوی پولی، از این نوع کلمات کلیدی می توان برای فیلتر کردن ترافیک ناخواسته و بهبود بازده هزینه تبلیغات استفاده کرد.

به عنوان مثال، اگر در حال اجرای یک آگهی جستجو برای یک تجارت الکترونیکی هستید که کفش های مردانه می فروشد، ممکن است بخواهید «زنانه» و «زنانه» را به عنوان کلیدواژه های منفی اضافه کنید تا از هدر رفتن بودجه تبلیغات برای جستجوهای نامربوط جلوگیری کنید.

ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی منفی بخش ارزشمندی است اما اغلب نادیده گرفته می شود از هر استراتژی جستجوی پولی. با بررسی دقیق، می توانید از کلمات کلیدی منفی برای بهبود ارتباط و عملکرد بازاریابی موتور جستجوی خود استفاده کنید.

افکار نهایی

برای توسعه یک استراتژی سئو قوی، بازاریابان ابتدا باید انواع مختلف کلمات کلیدی را که در اختیار دارند، درک کنند. چه بر روی کلمات کلیدی تراکنشی، دم بلند یا همیشه سبز تمرکز کنید، هر کدام از آن ها کاربرد منحصر به فرد خود را دارند و می توانند به ایجاد نمایان شدن جستجوی ارگانیک کمک کنند.

در نهایت، کلید موفقیت در بازاریابی ارگانیک، دانستن چگونگی و زمان استفاده از هر نوع کلمه کلیدی است. اگر می دانید مردم چگونه با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کنند و چگونه محتوای خود را بهینه کنید بر این اساس، می توانید ترافیک بیشتری را جذب کنید، سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و در نهایت درآمد وب سایت خود را افزایش دهید.

اگر برای تقویت استراتژی سئوی خود به کمک نیاز دارید، بازاریابی اینترنتی Techwyse در خدمت شماست. ما طیف گسترده ای از خدمات بازاریابی دیجیتال، از جمله استراتژی و مشاوره، طراحی خلاقانه، ایجاد ترافیک و موارد دیگر را ارائه می دهیم. برای رزرو وقت، با (416)-410-7090 تماس بگیرید یا از اینجا با ما تماس بگیرید.

نوشته دانیل اندرسون (1 پست)

دانیل اندرسون یک متخصص بازاریابی است که در مورد ساخت، خرید و مقیاس بندی مشاغل می نویسد. با راهنمای گام به گام در TheMoneyManiac.com، نحوه تبدیل ایده ها به درآمد و برنامه ریزی برای آزادی مالی را بیاموزید.

وب سایت: →



منبع: https://www.techwyse.com/blog/search-engine-optimization/11-types-of-keywords-that-every-seo-should-master/