بروزرسانی: 25 آذر 1404
چگونه ویدیوهای یوتیوب جاسازی شده می توانند ترافیک ارگانیک را بهبود بخشند
محتوای ویدیویی اغلب می تواند یک فرصت سئو برای بسیاری از وب سایت ها نادیده گرفته شود. در حالی که تولید محتوای ویدئویی با کیفیت می تواند گران باشد، به نظر می رسد برای کسانی که امیدوارند حضور خود را در SERP بهبود بخشند، این یک حوزه دست نخورده است. برای حمایت بیشتر از اهمیت ویدیوهای یوتیوب، تحلیلگر روندهای وب مستر در گوگل، جان مولر، اخیرا ارائه کرده است توصیه هایی در مورد YouTube، توصیه می شود ویدیوهای کوتاه تری با موضوعات خاص را هدف قرار دهند.

در این مقاله، مکان هایی که ویدیوهای YouTube می توانند در SERP ظاهر شوند، استراتژی هایی برای بهبود دید سایت در جستجوی ارگانیک و موارد دیگر بحث می کنیم.
ویدیوهای YouTube در کجا می توانند در SERP ظاهر شوند؟
ویدیوهای YouTube در مناطق بیشتری از SERP ظاهر می شوند. ویدئوهای یوتیوب می توانند در چرخ فلک های ویدیویی (شکل 1)، در کنار فهرست های نتایج غنی (شکل 2)، و حتی در قطعه های برجسته (شکل 3) ظاهر شوند. علاوه بر این، ویدئوهای یوتیوب اخیرا در پانل های دانش در سمت راست SERP مشاهده شده اند (شکل 4). آنها البته در تب ویدیو (شکل 5) و همچنین در برگه نتایج تصویر (شکل 6) ظاهر می شوند.






توجه به این نکته مهم است که مثال های بالا فقط رایج ترین مناطق برای نمایش ویدیوهای YouTube هستند. ما حتی متوجه شده ایم که ویدیوهای YouTube در نتایج جستجوهای مرتبط در SERP تلفن همراه ظاهر می شوند (شکل 7).

علاوه بر این، بسیاری از سئوکاران متوجه شده اند که گزارش جستجوی ارگانیک SEMrush افزایشی را در ویدیوهای YouTube گزارش می دهد که در قطعه های برجسته در Google ظاهر می شوند (شکل 8).

مقایسه جولای 2019 با جولای 2020 - این یک افزایش 654 درصدی در رتبه بندی ویدیوهای YouTube در موقعیت قطعه برجسته. اگرچه این روند در چند ماه گذشته کاهش یافته است، اما به ما می گوید محتویات ویدیویی بعید است از بین بروند.
با دیدن نتایج بیشتر ویدیوهای YouTube در SERP، به عنوان SEOs، ما به طور طبیعی سؤال می کنیم که چه چیزی می تواند باعث ایجاد یا ترویج ظاهر ویدیوها در این مکان ها شود. در حالی که ویدیوهای یوتیوب اغلب به طور طبیعی راه خود را به SERP می یابند، ممکن است برخی بهینه سازی ها را در سایت خود انجام دهید تا شانس خود را برای رتبه بندی یک ویدیوی YouTube در نتایج جستجو افزایش دهید.
استفاده از داده های ساخت یافته و ویدیوهای YouTube برای بهبود ترافیک ارگانیک
برخی از ویژگی های SERP ویدیو ممکن است بیشتر از سایرین برای ترافیک ارگانیک مفید باشند. چیزی که این نتیجه را از سایر نتایج بالا جدا می کند، این واقعیت است که وقتی ویدیو انتخاب می شود، کاربران را به سایتی می برد که ویدیوی YouTube در آن جاسازی شده است و نه خود YouTube (شکل 8). این عملکرد مهم است زیرا سایر نمونه های YouTube SERP ذکر شده در بالا کاربران را به YouTube هدایت می کند.

در حالی که جذب ترافیک به ویدیوها و کانال YouTube شما عالی است، این مورد استفاده به شما امکان می دهد ترافیک سایت خود را افزایش دهید و ویدیوی YouTube همزمان با نتیجه غنی از ویدیو می تواند کاربران را به کلیک روی نتیجه ارگانیک ترغیب کند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که افزودن داده های ساختاریافته به هیچ وجه نمی تواند این نوع نتایج را تضمین کند، اگرچه به نظر می رسد نقش مهمی در درک Google از محتوای ویدیویی و زمان ارائه آن دارد. جاسازی ویدیوی یوتیوب نیز در اینجا کلیدی به نظر می رسد.
داده های ساختاریافته ویدیویی استاندارد همچنین می توانند به نمایش ویدیوها در نتایج جستجوی ویدیو، تصاویر Google و فید Google Discover طبق اسناد Google کمک کنند.
به گفته گوگل، داده های ساخت یافته ویدیویی می توانند نتایج غنی دیگری را در SERP مانند نشان های LIVE، کلیپ ها و چرخ و فلک های میزبان ویدیو (بسته به هدف ویدیو و نشانه گذاری) ایجاد کنند. همه نمونه ها را می توان در مستندات گوگل در مورد داده های ساخت یافته ویدیویی.
اما چرا این همه مهم است؟ آیا ویدیوهای YouTube واقعاً مزایای جستجوی ارگانیک را ارائه می دهند؟
حضور نتایج ویدیو در جستجوی گوگل بهبود یافته است
همانطور که قبلاً ذکر شد، در حالی که تولید محتوای ویدیویی اغلب گران است، واضح است که مزایای ترکیب ویدیوهای YouTube شما با محتوای سایت شما می تواند دید بهتری را ایجاد کند.
اما ویدیوهای یوتیوب چقدر دید اضافی را فراهم می کنند؟ گفتنش سخت است و هر سایتی در موقعیت منحصر به فردی قرار دارد. در اینجا مثالی از مشتری Merkle آورده شده است که در ماه های اخیر شاهد افزایش مداوم در دید نتایج ویدیویی بوده است، که همانطور که خواهید دید، روند افزایش عملکرد کلی ارگانیک را دنبال می کند (شکل 10):

هنگام مقایسه ماه ژوئیه 2019 با ژوئیه 2020، نمایش نتایج ویدیو 436٪ افزایش یافته است و کلیک های نتیجه ویدیو +353٪ بهبود یافته است.

این سایت نه تنها از طریق ویژگی های جدید در SERP، بلکه به دلیل حصول اطمینان از تعبیه ویدیوهای آن در صفحات مناسب، و با داده های ساختاریافته و محتوای مناسب در صفحه، دیده شده است.
همچنین می بینیم که کلیک ها و برداشت ها برای صفحاتی که شامل ویدیوها در برگه همه نتایج Google هستند، از اوایل ژانویه 2020 به طرز چشمگیری بهبود یافته است:

این بهبودها به این دلیل نبود که محتوای ویدیویی جدید به سایت اضافه شده است، بلکه به این دلیل است که گوگل توانسته آن را بهتر تشخیص دهد و به کاربران بیشتری ارائه دهد. همچنین ممکن است اخیراً به روزرسانی های الگوریتمی وجود داشته باشد که ارزش بیشتری را برای نتایج حاوی ویدیو قائل شود.
این داده ها همچنین نشان می دهند که ویدیوها و ویدیوهای YouTube در SERP احتمالاً به این زودی ها از بین نمی روند. در واقع، گوگل در 28 آوریل 2020 موارد زیر را منتشر کرد تست ویژگی یوتیوب اطلاعات:
آزمایش «محصولات در این ویدیو»: برای کمک به بینندگان در کشف محصولات، آزمایش کوچکی را اجرا می کنیم که به برخی از بینندگان نشان می دهد که کدام محصولات در ویدیو با عناصر بصری جدید ذکر شده اند (روی ویدیو و زیر ویدیو قرار گرفته اند). به عنوان مثال، در ویدیوی «10 گوشی هوشمند برتر در سال 2020»، برخی از بینندگان نمادی را روی ویدیو به همراه اطلاعات بیشتر در زیر مشاهده می کنند که مدل های گوشی موجود در ویدیو را فهرست می کند.
در حالی که این در حال حاضر فقط یک آزمایش است، اگر YouTube بخواهد ویژگی «محصولات در این ویدیو» را ارائه دهد، می تواند فضای ویدیوی تجارت الکترونیک را به طور قابل توجهی تغییر دهد. این تست تنها نمونه دیگری از این است که چرا ادغام محتوای ویدیویی در استراتژی سئوی شما روز به روز اهمیت می یابد. ویدیوها در جستجوی ارگانیک در همه جا ظاهر می شوند.
نتیجه
ویدیوهای یوتیوب در SERP رایج تر می شوند، زیرا گوگل همچنان به افزودن ویژگی هایی که این ویدیوها را به کاربران ارائه می کند، ادامه می دهد. در حالی که تولید محتوای ویدیویی با کیفیت می تواند گران باشد، محتوای ویدیویی برای کسانی که امیدوارند حضور خود در SERP را بهبود بخشند و ترافیک ارگانیک را بهبود بخشند، اهمیت بیشتری پیدا می کند. گنجاندن محتوای ویدیویی در صفحات مناسب سایت شما می تواند ارزش تلاش را داشته باشد.
منبع: https://technicalseo.com/insights/blog/youtube-videos-seo/